Wiele kobiet ma problem z mięśniami dna miednicy…

Sporo dziewczyn posiada problemy z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po urodzeniu dziecka lub z upływem czasu są one znacznie słabsze. Niestety większość kobiet pracuje zazwyczaj w pozycji siedzącej, co również ma bardzo zły wpływ na stan mięśni. Do tego brak aktywności ruchowej, dominujący siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na szczęście możemy temu zaradzić. Są odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy. Można je wykonywać prawie gdzie tylko chcemy i o dowolnej porze dnia. Najłatwiej zacząć je w wc w trakcie oddawania moczu. Można na zmianę oddawać mocz oraz hamować jego strumień zaciskając mięśnie. Leżąc w łóżku, stojąc czy siedząc też można ćwiczyć. Powinno się zaciskać je i naprzemiennie rozluźniać w paru powtórzeniach, najlepiej kilka razy każdego dnia. Przy takich ćwiczeniach należy mieć na uwadze, by dodatkowo nie napinać mięśni brzucha oraz mięśni pośladkowych. Wraz z wiekiem albo po urodzeniu dziecka dziewczyny doświadczają także przechodząc przez takie coś jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na tego typu dolegliwości z pewnością pomagają ćwiczenia mięśni Kegla a dodatkowo ogólnie bardziej aktywny styl życia. W razie wątpliwości można udać się do specjalisty najlepiej lekarza ginekologa po odpowiednią poradę. Tego typu ćwiczenia zniwelują problemy zdrowotne a dodatkowo znacznie poprawią jakość życia seksualnego.